Ραδιόφωνο Live Επικοινωνία Χρήσιμα τηλέφωνα Φαρμακεία
Follow us
Σχολίασε την φωτογραφία 0 σχόλια
×

Το θέμα του “all inclusive” φέρνει στην επικαιρότητα η Ομοσπονδία Επαγγελματιών Βιοτεχνών Εμπόρων Δωδεκανήσου

01/06/2025
115 Εμφανίσεις
1 Σχόλια

Ζητά κατάργηση ή περιορισμό στην εφαρμογή του για να μειωθούν οι επιπτώσεις σε πολλούς κλάδους επαγγελματιών

Η Ομοσπονδία Επαγγελματιών Βιοτεχνών Εμπόρων Δωδεκανήσου «ανοίγει» το θέμα του “all inclusive” στα ξενοδοχεία της περιοχής μας και αναδεικνύει τους προβληματισμούς των μελών της για τις επιπτώσεις στην τοπική οικονομία.

Μάλιστα, ζητά την παρέμβαση των αρμόδιων υπουργείων, στέλνοντάς τους και σχετική επιστολή, στην οποία επισημαίνει ότι η εφαρμογή του χωρίς περιορισμούς, δεν πλήττει μόνο τις επιχειρήσεις σε εστίαση, μεταφορές, εμπόριο κ.λπ. αλλά και τα ίδια τα ξενοδοχεία που το προσφέρουν ως προϊόν.

Όπως αναφέρει συγκεκριμένα, αυτή η μέθοδος προσέλκυσης τουριστών, αν και έχει σαν άμεσο αποτέλεσμα την αύξηση των αφίξεων, μπορεί μακροπρόθεσμα να προκαλέσει σοβαρά προβλήματα, όχι μόνο στην εκάστοτε ξενοδοχειακή μονάδα αλλά και στο σύνολο της τουριστικής βιομηχανίας της χώρας.

Παράλληλα, επισημαίνεται ότι οι εισπράξεις πρέπει να αυξάνονται με ρυθμούς ανάλογους με τους ρυθμούς αύξησης των αφίξεων, αλλά με τρόπους όπως το “all inclusive” και όπως αυτό διαμορφώνεται τα τελευταία χρόνια, δεν θα το κερδίσουμε ως χώρα.

Η επιστολή της Ομοσπονδίας προς τα αρμόδια υπουργεία αναφέρει τα εξής:

«Τα τελευταία χρόνια παρατηρείται μια ραγδαία αλλαγή όσον αφορά στον τρόπο πωλήσεων των ξενοδοχειακών μονάδων της χώρας μέσω των μεγάλων τουριστικών γραφείων. Έχοντας σαν στόχο την αύξηση των διανυκτερεύσεων σε μία έντονα ανταγωνιστική παγκόσμια τουριστική αγορά, ολοένα και περισσότερες ελληνικές ξενοδοχειακές μονάδες παρέχουν, κυρίως στους αλλοδαπούς πελάτες τους, προπληρωμένα πακέτα διακοπών (“all inclusive”).

Στα οικονομικά αυτά πακέτα συμπεριλαμβάνεται συνήθως πλήρης διατροφή (πρωινό, μεσημεριανό, βραδινό), ελεύθερα ποτά και διάφορα snacks σε απεριόριστες ποσότητες όλη την ημέρα, αλλά και πολλές υπηρεσίες, σπορ κ.λπ. χωρίς χρέωση ανάλογα με το πακέτο. Είναι χαρακτηριστικό, ότι στους καταλόγους των τουριστικών γραφείων του εξωτερικού για τη θερινές σεζόν η πλειοψηφία των μεγάλων ελληνικών ξενοδοχειακών μονάδων διαφημίζεται πλέον με όρους όπως: all inclusive, super all inclusive, ultra all inclusive...

Αυτή η μέθοδος προσέλκυσης τουριστών, αν και έχει σαν άμεσο αποτέλεσμα την αύξηση των αφίξεων, μπορεί μακροπρόθεσμα να προκαλέσει σοβαρά προβλήματα, όχι μόνο στην εκάστοτε ξενοδοχειακή μονάδα αλλά και στο σύνολο της τουριστικής βιομηχανίας της χώρας.

Είναι απολύτως λογικό, ότι το βασικό κριτήριο μέτρησης της επιτυχίας μίας τουριστικής σεζόν είναι τα έσοδα, που προκύπτουν κατά την διάρκειά της, και όχι ο αριθμός των αφίξεων (κάτι που δεν γίνεται σαφές στις εκάστοτε πανηγυρικές υπουργικές δηλώσεις). Με ποιο τρόπο συμβάλουν λοιπόν τα οικονομικά προπληρωμένα πακέτα all inclusive στη διαμόρφωση αυτής της “ψαλίδας” ανάμεσα στις αφίξεις και στο πραγματικό τουριστικό συνάλλαγμα;

Προσπαθώντας να βγουν ανταγωνιστικές και υποκύπτοντας στην πίεση των τουριστικών πρακτόρων για ολοένα και χαμηλότερες τιμές, πολλές ξενοδοχειακές μονάδες προσφέρουν πακέτα “all inclusive” τόσο οικονομικά, ώστε να αναγκάζονται να προβούν σε περικοπές στην ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών για να παραμείνουν βιώσιμες.

Με το τρόπο αυτό παρασύρουν και άλλες ξενοδοχειακές μονάδες σε ένα φαύλο κύκλο ολοένα χαμηλότερων τιμών με ολοένα χειρότερη ποιότητα. Είναι απολύτως κατανοητό, ότι ούτε τα τόσο οικονομικά πακέτα αλλά ούτε και η μείωση της ποιότητας των υπηρεσιών προσφέρουν το οτιδήποτε στην αύξηση του τουριστικού συναλλάγματος της χώρας.

Το “all inclusive” προσελκύει πρακτικά τουρίστες, που, έχοντας προπληρώσει το σύνολο των διακοπών τους (διαμονή, διατροφή, διασκέδαση), δεν έχουν λόγο αλλά ούτε και σκοπό να δαπανήσουν τίποτα παραπάνω. Ο τομέας του τουριστικού εμπορίου (εστιατόρια, καφετέριες, κοσμηματοπωλεία ενοικιαζόμενα αυτοκίνητα, ταξί κ.λπ.) ήδη έχει αρχίσει να νοιώθει τις συνέπειες της κατάστασης αυτής. Ο τουρίστας παραμένει κυρίως στο ξενοδοχείο και, όταν απομακρυνθεί από αυτό, δεν αγοράζει. Τα βράδια, η πόλη και πολλές άλλες περιοχές είναι έρημες!

Το μεγάλο στοίχημα για τον ελληνικό τουρισμό, είναι οι εισπράξεις να αυξάνονται με ρυθμούς ανάλογους με τους ρυθμούς αύξησης των αφίξεων. Με τρόπους όπως το “all inclusive” (όπως αυτό διαμορφώνεται τα τελευταία χρόνια) δεν θα το κερδίσουμε. Ο ελληνικός τουρισμός πρέπει να είναι ποιοτικός και όχι εξαντλητικά φθηνός και άρα αναπόφευκτα κακός. Υπάρχουν ευτυχώς υπεραρκετοί τουρίστες που θέτουν την ποιότητα σαν βασικό κριτήριο επιλογής του μέρους, που θα περάσουν τις επόμενες διακοπές τους...

Θα πρέπει όμως όλοι οι κλάδοι να επωφελούνται δίκαια, γι αυτό το “all inclusive” θα πρέπει η να καταργηθεί τελείως ή να μειωθεί σε μεγάλο βαθμό αν θέλουμε να έχουμε ανάπτυξη πραγματικά για να έχουμε την κουλτούρα και την ελληνικότητά μας και τη ζεστή φιλοξενία μας. Αυτή είναι η ταπεινή γνώμη μας για το “all inclusive”!

ΟΕΒΕ ΔΩΔΕΚΑΝΗΣΟΥ

Ο Πρόεδρος, Γιάννης Κλούβας

Ο Γραμματέας, Μιχ. Κωνσταντάρας»


rodiaki.gr

Η ανωνυμία είναι το καλύτερο κρησφύγετο δειλίας και χυδαιότητας!
Σχόλια 1
Ανώνυμος
Ανώνυμος 02/06 - 15:00
Αμήν!
Καλα τα λέτε, πως θα μπορούσε να γίνει κάτι τέτοιο όμως; Έχετε σκοπό να προτείνετε κάποιο τρόπο ή μετρα για να αλλάξει αυτό το τουριστικό μοντέλο;

Πρόσθεσε ένα σχόλιο

× ExpImage

ΕΞΟΔΟΣ