ΔΕΘ: Τι φέρνει το πακέτο του 1,7 δισ. – Τα μέτρα και η εξειδίκευση από τον Υπ. Οικονομικών Κ. Πιερρακάκη
- 0 Σχόλια
- 08 Σεπτεμβρίου 2025
Πλήθος πιστών στον εσπερινό και την λιτάνευση της Εικόνας του Γενεσίου της Θεοτόκου στην Καρδάμαινα
- 0 Σχόλια
- 08 Σεπτεμβρίου 2025
Mε επιτυχία η φιλανθρωπική εκδήλωση των Γυναικών Χωρίς Σύνορα - Τμήμα Κω
- 0 Σχόλια
- 07 Σεπτεμβρίου 2025
Τέφρα από την Κω ταξίδεψε στη Σαντορίνη μετά την έκρηξη ηφαιστείου στην Κω πριν από 161.000 χρόνια
- 0 Σχόλια
- 07 Σεπτεμβρίου 2025
- ΚΕΝΤΡΙΚΗ 3
Υπερδιπλασιασμός των τμημάτων Ένταξης στην περιοχή μας καταγράφεται φέτος, γεγονός που θα βοηθήσει τις σχολικές μονάδες να ενισχύσουν τα παιδιά που παρουσιάζουν μαθησιακές δυσκολίες, ενώ την ίδια ώρα καταβάλλεται προσπάθεια μείωσης του χρόνου αναμονής εξέτασης των παιδιών από τα ΚΕΔΑΣΥ και συγκεκριμένα μέχρι ένα μήνα.Σύμφωνα με τον αναπληρωτή Γενικό Περιφερειακό Διευθυντή Εκπαίδευσης κ. Μπάμπη Ψαρά, τα τμήματα ένταξης που θα λειτουργήσουν φέτος και γίνεται αγώνας για τη στελέχωσή τους, είναι περισσότερα από 240 στο Νότιο Αιγαίο!Πιο αναλυτικά, διορίστηκαν σε όλες τις δομές της Ειδικής Αγωγής εκπαιδευτικοί, ειδικό εκπαιδευτικό προσωπικό και ειδικό βοηθητικό προσωπικό, ώστε να καλυφθούν οι ανάγκες σε μεγαλύτερο βαθμό από ό,τι αρχικά είχαν υπολογιστεί.Όπως εξηγεί μιλώντας στη «Ροδιακή» ο κ. Ψαράς, υπάρχουν «δύο γενικές κατηγορίες την Ειδική Αγωγή. Σε αυτές τις παρεμβάσεις που γίνονται στη γενική αγωγή, δηλαδή τα τμήματα ένταξης που είναι μέσα στη γενική αγωγή, είχαμε λιγότερα από 100 και πριν από 15 μέρες ιδρύθηκαν άλλα 139 στο Νότιο Αιγαίο.Καταλαβαίνετε ότι ο υπερδιπλασιασμός των τμημάτων ένταξης θα βοηθήσει τις σχολικές μονάδες να ενισχύσουν τα παιδιά που παρουσιάζουν μαθησιακές δυσκολίες, οποιεσδήποτε αποκλίσεις από τις μικρότερες έως μεγαλύτερες, ώστε να βοηθήσει τα παιδιά και τις οικογένειές τους να έχουν μία καθαρή εικόνα για το τι ακριβώς πρέπει να γίνει, ώστε το παιδί να αναπτύξει γρηγορότερα τον βηματισμό του και να καλύψει τη διαφορά από τον μέσο όρο των άλλων παιδιών, όποια διαφορά κι αν υπάρχει. Είναι λοιπόν μία ειδική δομή που υποστηρίζει όλα τα παιδιά. Τα τμήματα ένταξης λοιπόν, κάνουμε αγώνα να τα στελεχώσουμε, θα έχουμε περισσότερα από 240 στο Νότιο Αιγαίο ώστε να ενισχύσουμε τα παιδιά».Υποστηρικτικές Δομές: ΚΕΔΑΣΥ και ΣΔΕΥΌπως είναι γνωστό, στο Νότιο Αιγαίο έχουμε 5 ΚΕΔΑΣΥ, εκ των οποίων τα 3 είναι στα Δωδεκάνησα: στη Ρόδο, στην Κω και στην Κάλυμνο. Στις Κυκλάδες έχουμε δύο, στη Σύρο και στη Νάξο.Τα ΚΕΔΑΣΥ είναι μία δομή που στελεχώνεται από ειδικούς εκπαιδευτικούς, ψυχολόγους, κοινωνικούς λειτουργούς και ειδικούς παιδαγωγούς, ώστε να προχωρούν με χρήση ειδικών επιστημονικών εργαλείων στη διάγνωση, την ακριβή διάγνωση των μαθησιακών προβλημάτων των παιδιών, ώστε να γίνεται μία έγκαιρη ενημέρωση των σχολικών μονάδων και των υπηρεσιών μας αν χρειάζεται παράλληλη στήριξη, αν χρειάζονται τμήματα ένταξης ή οτιδήποτε άλλο.Τα ΚΕΔΑΣΥ επίσης είναι μία δομή που στελεχώνει τα ΣΔΕΥ. Τα ΣΔΕΥ είναι μία δομή που αποτελείται από πέντε σχολικές μονάδες. Οι πέντε σχολικές μονάδες πρέπει να έχουν τμήματα ένταξης.Όπως τονίζει ο αναπληρωτής Γενικός Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης κ. Μπάμπης Ψαράς, «καταλαβαίνετε τη μεγάλη σημασία των τμημάτων ένταξης που έχουν εγκριθεί και αποτελούνται από κοινωνικό λειτουργό και ψυχολόγο και πηγαίνουν μία μέρα σε κάθε σχολείο και βοηθούν στις διαγνώσεις και στην αντιμετώπιση των προβλημάτων που εμφανίζονται στο σχολείο σε ό,τι έχει να κάνει με την ειδική αγωγή ή με άλλα ζητήματα συμπεριφοράς, σχολικού εκφοβισμού ή οτιδήποτε άλλο.Η παρουσία ψυχολόγου και κοινωνικού λειτουργού δείχνει ότι η ματιά της πολιτείας είναι στο σύνολο της σχολικής κοινότητας, και στα παιδιά και στις σχολές.Μείωση αναμονών στις διαγνώσειςΣύμφωνα με τον κ. Ψαρά, σε αυτές τις δομές, στα ΚΕΔΑΣΥ και τα ΣΔΕΥ, φέτος είχαμε 85 κενά, για τα οποία ενημερώθηκε το υπουργείο και στους διορισμούς που προχώρησε, διόρισε 105 εκπαιδευτικούς. Διόρισε δηλαδή 20 παραπάνω ψυχολόγους και κοινωνικούς λειτουργούς. Στόχος είναι να τους διαθέσουν στα ΚΕΔΑΣΥ ώστε και τα ΚΕΔΑΣΥ και τα ΣΔΕΥ που συνεργάζονται και στελεχώνονται από το προσωπικό των ΚΕΔΑΣΥ να καλύψουν τον μέγιστο δυνατό αριθμό σχολικών μονάδων σε όλη την περιφέρεια του Νοτίου Αιγαίου.Αυτό είναι ένα πάρα πολύ σημαντικό γεγονός. Σε συνδυασμό δηλαδή με τα τμήματα ένταξης, κάθε οικογένεια θα απευθύνεται στο σχολείο που φοιτά το παιδί της, αν έχει κάποιο θέμα που θεωρεί ότι σχετίζεται με μαθησιακές δυσκολίες και η συνεργασία του Τμήματος Ένταξης με τους επιστήμονες, ψυχολόγους, κοινωνικούς λειτουργούς θα μπορέσουν να προσδιορίσουν επ’ ακριβώς τις ανάγκες των παιδιών ώστε να δίνουν τις κατάλληλες και αποτελεσματικές βοήθειες.Ο αναπληρωτής Γενικός Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης κ. Μπάμπης Ψαράς σε ερώτηση για το τι γίνεται με τις καθυστερήσεις σε ό,τι αφορά την εξέταση των παιδιών, απάντησε πως ήδη έχουν δοθεί οδηγίες για να μειωθεί σε λιγότερο από δύο μήνες, ο χρόνος αναμονής των ραντεβού στα συγκεκριμένα κέντρα.«Ένας από τους λόγους που εμφανίζονταν τα προηγούμενα χρόνια ήταν οι αναμονές από ραντεβού των ΚΕΔΑΣΥ που ξεπερνούσαν και τον ένα χρόνο. Εάν μιλάμε και για οικογένειες από άλλα νησιά, γύρω από τα δορυφορικά νησιά, από τα τρία της Δωδεκανήσου και τα δύο της Σύρου, οι αναμονές μπορεί να ήταν και παραπάνω.Χώρια το κόστος που επιβάλλονταν στις οικογένειες για να καλυφθούν. Με αυτή τη στελέχωση που έχει φέτος στα ΚΕΔΑΣΥ, και με τον διορισμό των εκπαιδευτικών που σας ανέφερα πριν, ο στόχος είναι να μειώσουμε τις αναμονές στο μέγιστο δυνατόν. Να είναι λιγότερο από δύο μήνες.Ήδη έχω δώσει οδηγίες στους διευθυντές των ΚΕΔΑΣΥ.Η προσπάθεια είναι να συντονίσουμε και να προτυποποιήσουμε τις διαδικασίες ώστε να μειωθεί ο χρόνος στο μέγιστο δυνατό βαθμό. Αυτός είναι ο στόχος μας από τη στιγμή που θα υποβληθεί η αίτηση».rodiaki.gr
- 06 Σεπτεμβρίου 2025
- 0 Σχόλια
- ΚΕΝΤΡΙΚΗ 3
Σύλληψη 2 αλλοδαπών στην Κω για υπαίθριο εμπόριο, 4 ημεδαπών για ναρκωτικά κ.α.
Την 05-09-2025 συνελήφθησαν στην Κω, από αστυνομικούς του Τμήματος Διαχείρισης Μετανάστευσης Κω, τρεις αλλοδαποί ηλικίας 27, 36 και 42 ετών οι οποίοι διέμεναν παράνομα στη χώρα μας. Σε βάρος τους κινήθηκε η διαδικασία επιστροφής.Σύλληψη (2) αλλοδαπών για υπαίθριο εμπόριο στην Κω Την 05-09-2025 το απόγευμα συνελήφθησαν στην Κω, από αστυνομικούς του Αστυνομικού Τμήματος Ηρακλειδών Κω, δύο αλλοδαποί ηλικίας 45 και 69 ετών οι οποίοι ασκούσαν υπαίθριο εμπόριο βιομηχανικών προϊόντων χωρίς άδεια. Κατασχέθηκαν -79- είδη παρεμπορίου.Σύλληψη (4) ημεδαπών για ναρκωτικά στην Κω Την 05 και 06-09-2025 συνελήφθησαν στην Κω, από αστυνομικούς της Ο.Π.Κ.Ε. και του Τμήματος Δίωξης και Εξιχνίασης Εγκλημάτων Κω, τέσσερις ημεδαποί ηλικίας από 20 έως 34 ετών, στην κατοχή των οποίων βρέθηκαν και κατασχέθηκαν μικροποσότητες κοκαΐνης και κάνναβης, κατά περίπτωση.Σύλληψη ημεδαπού για παράβαση σε κατάστημα στην Κω Την 06-09-2025 πρώτες πρωινές ώρες συνελήφθη στην Κω, από αστυνομικούς του Αστυνομικού Τμήματος Κω, 62χρονος ημεδαπός ο οποίος λειτουργούσε κατάστημα υγειονομικού ενδιαφέροντος αναπαράγοντας μουσική πάνω από τα επιτρεπόμενα όρια ήχου.
- 06 Σεπτεμβρίου 2025
- 0 Σχόλια
- ΚΕΝΤΡΙΚΗ 3
Σχολεία: Tι θα ισχύσει για Νηπιαγωγεία και Δημοτικά από τη φετινή χρονιά
Ολες οι εργασίες, που σχετίζονται με την οργάνωση και λειτουργία των σχολείων γίνονται αυτές τις ημέρες με σκοπό την έναρξη των μαθημάτων την Πέμπτη 11 Σεπτεμβρίου 2025. Το υπουργείο Παιδείας με εγκύκλιο που έστειλε σε όλες τις σχολικές μονάδες ορίζει όλα όσα θα ισχύσουν για μαθητές Νηπιαγωγείων και Δημοτικών. Όπως αναφέρει ο καθιερωμένος αγιασμός θα πραγματοποιηθεί στον αύλειο χώρο του σχολείου. Οι μαθητές θα προσέλθουν στις σχολικές μονάδες για την τέλεση του αγιασμού σύμφωνα με τον προγραμματισμό του κάθε σχολείου.Την ημέρα αυτή θα δοθούν οδηγίες για θέματα που αφορούν στην εφαρμογή του ωρολογίου προγράμματος και στη γενικότερη λειτουργία του σχολείου και οι μαθητές των Δημοτικών παραλαμβάνουν τα βιβλία τους και αποχωρούν.Απουσίες-παρακολούθηση φοίτησης μαθητών1. Η φοίτηση των μαθητών στα νηπιαγωγεία και τα δημοτικά σχολεία παρακολουθείται από τον εκπαιδευτικό της τάξης, καταγράφονται οι καθημερινές απουσίες και καταχωρίζονται στο πληροφοριακό σύστημα το οποίο ορίζεται με απόφαση του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων.2. Όταν ένας μαθητής απουσιάζει συστηματικά και αδικαιολόγητα από το σχολείο ο εκπαιδευτικός της τάξης επικοινωνεί άμεσα με τους γονείς/κηδεμόνες και ενημερώνει τον Διευθυντή ή τον Προϊστάμενο του σχολείου.3. Εφόσον δεν επιλύεται το πρόβλημα της συστηματικής και αδικαιολόγητης απουσίας με τις ενέργειες της παρ. 2 του παρόντος άρθρου αναζητείται ο μαθητής και η οικογένεια του μαθητή μέσω της αστυνομικής και της δημοτικής αρχής καθώς και της αρμόδιας κοινωνικής υπηρεσίας.4. Στις περιπτώσεις που η ανωτέρω αναζήτηση δεν φέρει αποτέλεσμα, αναφέρεται η συστηματική και αδικαιολόγητη απουσία του μαθητή στον αρμόδιο Διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και οι ενέργειες που έχουν γίνει. Ο αρμόδιος Διευθυντής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης αναζητεί τον μαθητή σε όλα τα σχολεία της οικείας Διεύθυνσης. Όταν και αυτή η ενέργεια δεν φέρει αποτέλεσμα ο αρμόδιος Διευθυντής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης υποβάλλει σχετική αναφορά στον αρμόδιο Περιφερειακό Διευθυντή Εκπαίδευσης ο οποίος αναζητεί τον μαθητή σε όλα τα σχολεία της οικείας περιφέρειας. Όταν και αυτή η ενέργεια δεν φέρει αποτέλεσμα ο Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης υποβάλλει σχετική αναφορά στη Διεύθυνση Σπουδών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης του Υπουργείου Παιδείας, που συνοδεύεται από έκθεση, η οποία περιέχει τα στοιχεία της έρευνας που έγινε. Η αναζήτηση σε όλα τα σχολεία της χώρας γίνεται από τη Διεύθυνση Σπουδών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης του Υπουργείου Παιδείας.Απαλλαγή από μαθήματαΟι μαθητές/τριες δύνανται να λάβουν απαλλαγή από την ενεργό συμμετοχή τους στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής, το μάθημα της Μουσικής, καθώς και το μάθημα των ΘρησκευτικώνΤο Νέο Αναβαθμισμένο Πρόγραμμα Ολοήμερου ΔημοτικούΗ αποχώρηση των μαθητών του Δημοτικού Σχολείου που παρακολουθούν το πρόγραμμα της παρούσας παραγράφου λαμβάνει χώρα ή στις 14:55 με το πέρας της 1ης διδακτικής ώρας της 2ης ζώνης ή στις 15:50 με το πέρας της δεύτερης διδακτικής ώρας της 2ης ζώνης ή στις 17:30 με τη λήξη του προγράμματος (Φ12/14283/Δ1/7- 2-2025 (Β’ 695)). Για τη συγκρότηση και λειτουργία τμήματος, στο οποίο θα εφαρμοσθεί το Αναβαθμισμένο Πρόγραμμα Ολοήμερου Δημοτικού Σχολείου απαιτείται εγγραφή τουλάχιστον: 1) του ενός τρίτου (1/3) των μαθητών στα μονοθέσια σχολεία, 2) οκτώ (8) μαθητών στα διθέσια έως και πενταθέσια σχολεία και 3) δέκα (10) μαθητών στα εξαθέσια και άνω σχολεία.Η αποχώρηση των μαθητών στα ΝηπιαγωγείαΣτον Ενιαίο Τύπο Ολοήμερου Νηπιαγωγείου, η αποχώρηση ορίζεται στις 16:00.Στο Αναβαθμισμένο Ολοήμερο Νηπιαγωγείο, η παραμονή παρατείνεται έως τις 17:30.Σε αντίθεση με τα Δημοτικά, δεν επιτρέπεται πρόωρη αποχώρηση των νηπίων και προνηπίων. Τα παιδιά παραμένουν μέχρι τη λήξη του προγράμματος.Κινητά τηλέφωναΟι μαθητές δεν επιτρέπεται να χρησιμοποιούν εντός των σχολικών χώρων – κτιρίων και υπαίθριων χώρων – κινητό τηλέφωνο ή άλλη ηλεκτρονική συσκευή που διαθέτει σύστημα επεξεργασίας εικόνας και ήχου, για συνομιλία, βιντεοσκόπηση ή οποιαδήποτε άλλη χρήση. Στην παραπάνω απαγόρευση δεν εμπίπτει η χρήση ιατρικών εφαρμογών μέσω κινητού τηλεφώνου ή άλλων συσκευών, αποκλειστικά και μόνο κατόπιν σχετικής ιατρικής γνωμάτευσης. Στην περίπτωση που διαπιστωθεί η ύπαρξη εκτός τσάντας τέτοιου είδους συσκευών, η συσκευή παραδίδεται στη διεύθυνση του σχολείου, επιστρέφεται μετά το πέρας των μαθημάτων και ενημερώνονται σχετικά οι γονείς/κηδεμόνες.Μαθητική μέριμνα και ασφάλειαΙδιαίτερη σημασία δίνεται στην ασφάλεια των μαθητών/τριών, περιλαμβανομένων ασκήσεων σεισμού και πυρκαγιών, ενώ οι γονείς ενημερώνονται για βασικούς κανόνες προστασίας μέσω εγγράφων και ανακοινώσεων.Ψηφιακή ενημέρωση γονέωνΔίνεται η δυνατότητα στους γονείς/κηδεμόνες να ενημερώνονται ηλεκτρονικά για τις απουσίες,τη βαθμολογία των μαθητών/τριών και ανακοινώσεις που αφορούν την σχολική μονάδα μέσω της ηλεκτρονικής εφαρμογής «eParents» (https://eschools.minedu.gov.gr/Η πλατφόρμα θα δώσει στον πολίτη-κηδεμόνα ένα ζωντανό και μόνιμο δίαυλο επικοινωνίας με το σχολείο, μέσω του οποίου ο κηδεμόνας θα αλληλεπιδρά με τη σχολική μονάδα. Οι διαθέσιμες υπηρεσίες που περιλαμβάνονται στην πρώτη έκδοση του υποσυστήματος «e-Parents» οργανωμένες ανά ρόλο χρήστη, είναι οι εξής: Ανακοινώσεις και Ειδοποιήσεις Σχολικής Μονάδας, Απουσίες Μαθητή, Βαθμολογίες Μαθητή.Ψηφιακή Πλατφόρμα για την αντιμετώπιση της ενδοσχολικής βίας και των φαινομένων εκφοβισμούΓια την αντιμετώπιση της ενδοσχολικής βίας και του εκφοβισμού έχει δημιουργηθεί ειδική ψηφιακή πλατφόρμα για υποβολή καταγγελιών (https://stop-bullying.gov.gr/)Στη συγκεκριμένη πλατφόρμα έχουν πρόσβαση μαθητές και γονείς, καθώς και όσοι έχουν την επιμέλεια μαθητών/τριών, οι οποίοι δύνανται να υποβάλλουν αναφορές. Επίσης, ορίζεται συγκεκριμένο Πρωτόκολλο Διαχείρισης Ενδοσχολικής Βίας και Εκφοβισμού με σκοπό την εξέταση των αναφορών και την υποβολή προτάσεων για την αντιμετώπιση των περιστατικών σχολικής βίας (ν. 5029/2023 (Α’ 55)).Σχολικές δράσεις και εορταστικές εκδηλώσειςΣχολικές δράσεις και εορταστικές εκδηλώσειςΗ εγκύκλιος καθορίζει τις ημερομηνίες και τον τρόπο διεξαγωγής των εορταστικών εκδηλώσεων:28η Οκτωβρίου: Δευτέρα 27 Οκτωβρίου 202517η Νοεμβρίου: Δευτέρα 17 Νοεμβρίου 202525η Μαρτίου: Τρίτη 24 Μαρτίου 2026Οι μαθητές/τριες του Ολοήμερου Προγράμματος συμμετέχουν στις εκδηλώσεις και αποχωρούν μαζί με τους υπόλοιπους μαθητές. Επιπλέον, τηρείται το Ωρολόγιο Πρόγραμμα μαθημάτων κατά τη διάρκεια της εορτής των Τριών Ιεραρχών (30 Ιανουαρίου).Παιδαγωγικές συναντήσεις και συνεργασία με γονείςΟι παιδαγωγικές συναντήσεις πραγματοποιούνται άπαξ μηνιαίως ή όποτε κρίνεται απαραίτητο, δια ζώσης ή εξ αποστάσεως.Οι γονείς και κηδεμόνες ενημερώνονται για θέματα αγωγής, προόδου και απουσιών των μαθητών, ενώ η συνεννόηση με τον Διευθυντή/Προϊστάμενο της σχολικής μονάδας είναι απαραίτητη για έκτακτες επισκέψεις.Ψηφιακά εργαλεία και πλατφόρμες για γονείς και εκπαιδευτικούςΤο Υπουργείο Παιδείας προτείνει τη χρήση των εξής ψηφιακών εργαλείων:E-Parents: Παρακολούθηση απουσιών, βαθμολογιών και ανακοινώσεων.Ψηφιακό Βιβλίο Πράξεων Συλλόγου Διδασκόντων: Ηλεκτρονική σύνταξη και υπογραφή πρακτικών.Πλατφόρμα κατά της ενδοσχολικής βίας (stop-bullying.gov.gr)Αυτές οι πρωτοβουλίες στοχεύουν στη βελτίωση της επικοινωνίας μεταξύ σχολείου και γονέων, στην ασφάλεια των μαθητών και στην αποτελεσματική λειτουργία των νηπιαγωγείων.Πηγή: ethnos.gr
- 06 Σεπτεμβρίου 2025
- 0 Σχόλια