Ραδιόφωνο Live Επικοινωνία Χρήσιμα τηλέφωνα Φαρμακεία
Follow us
Σχολίασε την φωτογραφία 0 σχόλια
×

Τι δηλώνουν οι επιχειρηματίες της Κω για το νέο σύστημα αποκομιδής απορριμμάτων στο λιμάνι

29/04/2025
692 Εμφανίσεις
2 Σχόλια

Σταμάτης Καμπουράκης (Αντιδήμαρχος Καθαριότητας): Θετικά τα πρώτα μηνύματα

Ξεκίνησε το Σαββατοκύριακο, η εφαρμογή του νέου συστήματος αποκομιδής των απορριμμάτων «με ραντεβού», δίχως κάδους αλλά απευθείας στο απορριμματοφόρο, στην περιοχή του λιμανιού της Κω.

Το νέο σύστημα θα δοκιμαστεί για λίγες ημέρες, ώστε μέχρι τις 2 Μαϊου, που θα λειτουργήσει στην τελική μορφή του, να αναπροσαρμοστούν αναλόγως τα ραντεβού και ο εξοπλισμός.

Σε αυτό το πλαίσιο, ένα απορριμματοφόρο θα παραμένει σταθερό, στις ώρες και στα σημεία που αναφέρονται στον πίνακα, όπου καλούνται όλες οι επιχειρήσεις και οι κάτοικοι να μεταφέρουν τα απορρίμματά τους και να τα εναποθέτουν μέσα στο απορριμματοφόρο όχημα!

Το «ΒτΚ» στην προσπάθεια να καταγράψει τα πρώτα συμπεράσματα από τη νέα διαδικασία, επικοινώνησε με εκπροσώπους του Δήμου, αλλά και με επιχειρηματίες της περιοχής.


Σταμάτης Καμπουράκης: Θετικά τα πρώτα μηνύματα

Ο αρμόδιος Αντιδήμαρχος κ. Σταμάτης Καμπουράκης, εξέφρασε την ικανοποίησή του για τις πρώτες ημέρες λειτουργίας του μέτρου αυτού, τονίζοντας ότι στο τέλος το αποτέλεσμα θα ικανοποιήσει τους πάντες.

«Το σύστημα που εφαρμόζουμε με την αποκομιδή των σκουπιδιών είναι κάτι καινούριο και σίγουρα θέλει δουλειά. Αν το πιστέψουμε όλοι θα πάει καλά. Η πλειοψηφία των κατοίκων αλλά και των μαγαζιών το βλέπει πολύ θετικά. Σίγουρα υπάρχουν θέματα τα οποία θα τα λύσουμε και θα τα βάλουμε σε μια σειρά. Ουσιαστικά πηγαίνουμε τα σκουπίδια μας σε προκαθορισμένες ώρες σε συγκεκριμένο σημείο συλλογής. Αυτό το σύστημα εφαρμόζεται όχι μόνο στο εξωτερικό αλλά και σε άλλα μέρη στην Ελλάδα. Το αποτέλεσμα στο τέλος θα μας ανταμείψει, διότι θα φύγουν όλοι οι κάδοι από το ιστορικό κέντρο».

Σας θυμίζω ότι είχε προηγηθεί συνάντηση ανοιχτή τον χειμώνα. Στη συνέχεια στελέχη πήγαμε πόρτα-πόρτα με ερωτηματολόγιο στους άμεσα εμπλεκόμενους κατοίκους και επαγγελματίες για να καταγράψουμε τις ώρες, τα απόβλητα που έχει το κάθε μαγαζί και το κάθε σπίτι, τις ποσότητες και κάποιες άλλες λεπτομέρειες. Αυτές τις λίγες ημέρες που λειτουργούμε πιλοτικά πηγαίνει καλά».

Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στο γεγονός ότι το απορριμματοφόρο είναι ηλεκτροκίνητο, με σημαντικά περιβαλλοντικά οφέλη:

«Πρόκειται για ένα μικρό απορριμματοφόρο το οποίο είναι ηλεκτροκίνητο και βεβαίως είναι σε συνεργασία με τον ιδιώτη. Είναι ένα πολύ μεγάλο στοίχημα αυτό το εγχείρημα που πρέπει να το κερδίσουμε και να αναπτυχθεί και στο μέλλον. Είναι και για τους κατοίκους αλλά και για τα μαγαζιά».

Σύμφωνα με τον αντιδήμαρχο, οι πρώτες αντιδράσεις είναι θετικές, με την επισήμανση ότι απαιτείται χρόνος προσαρμογής για κάποιους πολίτες

Η πιλοτική εφαρμογή συνεχίζεται, με την πρόθεση να επεκταθεί και σε άλλα σημεία του νησιού στο μέλλον, όπως μας δήλωσε.


Δ. Κανάρης: «Χρειαζόμαστε ελαστικότητα και καλύτερη ενημέρωση»

Την ανάγκη για μεγαλύτερη ελαστικότητα στο ωράριο αποκομιδής των απορριμμάτων και καλύτερη επικοινωνία με τις επιχειρήσεις εξέφρασε ο κ. Δημήτρης Κανάρης, ιδιοκτήτης του ιστορικού εστιατορίου «Σήφης» στο λιμάνι της Κω.

Ο κ. Κανάρης, με πολυετή εμπειρία στη λειτουργία εποχικών επιχειρήσεων σε ένα από τα πιο πολυσύχναστα σημεία του νησιού, σημείωσε ότι, σύμφωνα με το πρόγραμμα που κοινοποιήθηκε αρχικά γραπτώς, οι επαγγελματίες του λιμανιού καλούνται να εναποθέτουν τα απορρίμματά τους στο σημείο του Λιμεναρχείου μεταξύ 01:00 και 02:00 τα ξημερώματα, κάτι που στην πράξη αποδεικνύεται δύσκολο.

Όπως χαρακτηριστικά δήλωσε:

«Σύμφωνα με το χαρτί που μας έχει κοινοποιηθεί πρέπει να πηγαίνουμε τα σκουπίδια μας μεταξύ μία και δύο τη νύχτα στο σημείο στο Λιμεναρχείο. Αυτό βέβαια είναι πάρα πολύ δύσκολο για ένα εστιατόριο, διότι κλείνουμε πολύ νωρίτερα και δεν μπορούμε να περιμένουμε ολόκληρες ώρες για να πάμε να πετάξουμε τα σκουπίδια μας.»

Ο κ. Κανάρης ζήτησε να υπάρξει μεγαλύτερη ευελιξία και άμεση ενημέρωση σε περίπτωση αλλαγών:

«Αυτό σημαίνει λοιπόν ότι θα πρέπει να υπάρχει μια ελαστικότητα στο ωράριο, γιατί εμείς πηγαίνουμε βάσει του προγράμματος που μας έχει κοινοποιηθεί γραπτώς από το Δήμο. Είναι πάρα πολύ άβολο και θα πρέπει από εδώ και πέρα, εάν γίνονται αλλαγές, να ενημερώνονται οι επιχειρήσεις και οι κάτοικοι του κέντρου, γιατί είναι κάτι το οποίο δεν το γνωρίζουμε. Ζητάμε μια ελαστικότητα, ζητάμε ενημέρωση και καλή επικοινωνία.»

Η φωνή των επαγγελματιών αναδεικνύει πρακτικά ζητήματα που θα πρέπει να ληφθούν υπόψη για τη βελτίωση της νέας διαδικασίας αποκομιδής στο κέντρο της πόλης.

Κ. Παμπού: «Χρειάζεται καλύτερος συντονισμός»

Τις πρώτες εντυπώσεις αλλά και τις επισημάνσεις της για το νέο σύστημα αποκομιδής απορριμμάτων εξέφρασε η κ. Κατερίνα Παμπού, ιδιοκτήτρια του οικογενειακού εστιατορίου «Διόνυσος», με μακρόχρονη παρουσία στο λιμάνι της Κω.

Η κ. Παμπού ανέδειξε το ζήτημα των πολύ βραδινών δρομολογίων αποκομιδής, τα οποία, όπως επεσήμανε, δεν εξυπηρετούν τη λειτουργία καφέ και εστιατορίων που κλείνουν αρκετά νωρίτερα. Επίσης σημείωσε ότι δεν υπήρξε ενημέρωση για τις αλλαγές στο ωράριο αυτή την εβδομάδα, γεγονός που προκάλεσε επιπλέον σύγχυση.

Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά:

«Τα μαγαζιά που είμαστε καφέ και εστιατόρια δεν μας βολεύουν τα ραντεβού για τα σκουπίδια που είναι μετά τα μεσάνυχτα. Έχουμε κλείσει πολύ νωρίτερα και δεν μπορούμε να περιμένουμε για να πετάξουμε τα σκουπίδια μας. Ίσως μας βολεύει λιγάκι το μεσημέρι καλύτερα, σύμφωνα βέβαια με το πρόγραμμα που μας έχει κοινοποιηθεί.

Δεν μας γνωστοποιήθηκε ότι έχουν γίνει αλλαγές στα ραντεβού και στα ωράρια. Για παράδειγμα, αν εμείς πρέπει να πάμε τα σκουπίδια στις δωδεκάμισι τη νύχτα, έχουμε ήδη κλείσει και δεν μπορούμε να περιμένουμε. Επίσης δεν υπάρχουν και χώροι αποθήκευσης των απορριμμάτων, ειδικά στα μικρά καταστήματα, κάτι που κάνει το όλο εγχείρημα ακόμα πιο άβολο.

Θα πρέπει να βρεθεί μια λύση ώστε να υπάρχει μια ώρα βολική που να εξυπηρετεί πραγματικά τη ροή της καθημερινότητας και τη λειτουργία των τουριστικών επιχειρήσεων».


Σ. Μαργαρίτη: «Χρειάζεται καλύτερη οργάνωση και επικοινωνία  - Μας βρίσκει θετικούς»

Τις δικές της παρατηρήσεις για το νέο σύστημα αποκομιδής απορριμμάτων στο λιμάνι της Κω κατέθεσε η κ. Σταματία Μαργαρίτη από τα παγωτά Carino.

Όπως ανέφερε, η φετινή σεζόν ξεκινά ήδη με αρκετές δυσκολίες, καθώς πέρα από τις αλλαγές στα ωράρια αποκομιδής, οι επιχειρηματίες καλούνται να διαχειριστούν και νέες ψηφιακές υποχρεώσεις προς το κράτος, γεγονός που προσθέτει άγχος στην καθημερινή λειτουργία.

Σχετικά με το νέο σύστημα ραντεβού για την αποκομιδή των απορριμμάτων, η κ. Μαργαρίτη τόνισε:

«Τα ωράρια που μας έχουν γνωστοποιηθεί μέσω επίσημου εγγράφου δεν συμπίπτουν με τα ωράρια λειτουργίας των καταστημάτων για τον Απρίλη. Επίσης, οι ώρες δεν τηρούνται στο 100%. Μου έχει τύχει να πάω στο σημείο και να μην υπάρχει όχημα ούτε χώρος για να αφήσω τα απορρίμματα.»

Παρόλο που η ίδια βλέπει θετικά τη γενικότερη προσπάθεια οργάνωσης, επεσήμανε πως χρειάζεται καλύτερη εφαρμογή και επικοινωνία:

«Προσωπικά μου αρέσει που μπαίνει μια τάξη και οργανώνεται το σύστημα, έστω και στα σκουπίδια. Όμως το πρόγραμμα για αυτή την εβδομάδα δεν μας έχει κοινοποιηθεί, και δεν είναι υποχρέωσή μας να μαθαίνουμε τις αλλαγές μόνο από τον τύπο. Δεν υπάρχει ούτε κάποιο τηλέφωνο επικοινωνίας στο επίσημο έγγραφο για να συνεννοηθούμε σε περίπτωση ανάγκης.»

Κλείνοντας, η κ. Μαργαρίτη σημείωσε:

«Αν μπορούμε να γίνουμε καλύτεροι, ας γίνουμε, αλλά να είμαστε πιο οργανωμένοι.»


Μ. Πετρίδη: «Απόλυτα ικανοποιητική η νέα αποκομιδή - Ζητάμε περισσότερα δρομολόγια»

Απόλυτα ικανοποιημένη από την πιλοτική εφαρμογή του νέου συστήματος αποκομιδής απορριμμάτων στα «Δελφίνια» δηλώνει στο Βήμα της Κω η κ. Μαρία Πετρίδη από το GPlaza Cocktail Bar.

Όπως ανέφερε, το μέτρο έχει ήδη φέρει αισθητή βελτίωση στην εικόνα της γειτονιάς, ωστόσο υπάρχει ανάγκη για περισσότερα δρομολόγια απορριμματοφόρων καθημερινά:

«Στην πλατεία στα Δελφίνια το σύστημα ξεκίνησε από το περασμένο Σάββατο. Σήμερα επικοινώνησα με την αρμόδια υπηρεσία και ζήτησα να προστεθούν και άλλες ώρες αποκομιδής. Το ραντεβού μας είναι μεταξύ 12:00 και 12:30 τα μεσάνυχτα, με το απορριμματοφόρο να φτάνει λίγο νωρίτερα και να περιμένει. Όμως σε άλλες περιοχές γίνονται τρεις αποκομιδές την ημέρα και ζητάμε να προστεθεί τουλάχιστον ένα ακόμα δρομολόγιο, για παράδειγμα και το μεσημέρι.»

Η κ. Πετρίδη επισήμανε ότι το νέο σύστημα συμβάλλει σημαντικά στην καθαριότητα και τον ευπρεπισμό της περιοχής:

«Το μέτρο είναι πάρα πολύ καλό. Δεν θα υπάρχει βρωμιά, δεν θα υπάρχουν οσμές και η γειτονιά θα είναι καθαρή και όμορφη. Είναι σημαντικό όμως να αυξηθούν τα δρομολόγια, γιατί έχουμε πολλές επιχειρήσεις στην περιοχή.»

Η αρμόδια υπηρεσία, όπως ενημερώθηκε η κ. Πετρίδη, επεξεργάζεται το αίτημα καθώς το πρόγραμμα βρίσκεται ακόμη σε πιλοτική φάση.


Σάντυ Λαδικού


Η ανωνυμία είναι το καλύτερο κρησφύγετο δειλίας και χυδαιότητας!
Σχόλια 2
Ανώνυμος
Ανώνυμος 30/04 - 17:17
Χ
Μάλλον είσαι μακράν άσχετος αριθμητική δημοτικού.
Ανώνυμος
Ανώνυμος 30/04 - 10:31
λεφτα για πεταμα
κ Καμπουρακη ολα δειχνουν διαπλοκη με τον ιδιωτη αδερφο του πρωην υπουργου καιριδηΑνεβασατε το κοστος αποκομιδης 600χιλ ευρω περισσοτερο απο περσυΥπογραψατε για 9 αποριματοφορα και μεσα σε αυτα 2 μικρα πολης που δεν ηρθαν αρκετα απο αυτα σε εργοΤους μειωσατε το εργο αποκομιδης κατα 40% αρα μπαινουν χρηματα παραπανω στα ταμεια του ιδιωτηΑυξησατε τα τελη καθαριοτητας 20% μολις τον Νοεμβριο του 2024Εαν επαιρνε με leasing o Δημος αποριματοφορα που θα κοστιζαν 30000 ευρω την σαιζον το καθε ενα θα εξοικομουσε ο Δημος 1,5 εκατ ευρω ετησιως στα ταμεια του και θα εδινε και δουλεια παλι σε ντοπιους που πλεον κακοπληρωνονται απο τον ιδιωτη ως συνηθωςΕισαστε η επιτομη της κακοδιαχειρισης και διασπαθισης δημοτικου χρηματος Απαντηστε εαν τολματε σε ολα αυτα αλλα δεν τολματε γιατι εχετε λερωμενη την φωλια σαςΤελευταια ερωτηση τι ηθελες σε απανωτα ταξιδια στην Θεσσαλονικη στα γραφεια του ιδιωτη πριν παρει το εργο υπαρχουν φωτογραφιες να ξερεις κυριε διαπλεκομενε

Πρόσθεσε ένα σχόλιο

× ExpImage

ΕΞΟΔΟΣ